Statut Fundacji – Postanowienia ogólne
§ 1
- Fundacja pod nazwą Moja Fundacja, zwana dalej Fundacją, ustanowiona przez:
Piotr Karnia
Mariusz Wierzchoń
Michał Ślemp
zwanych dalej fundatorami, aktem notarialnym sporządzonym przez notariusza Annę Wieletno w kancelarii notarialnej w Jeleniej Górze, ul.Słowackiego 4, w dniu 12.02.2019 r. działa na podstawie przepisów prawa polskiego oraz niniejszego statutu.
- Fundacja jest apolityczna i nie związana z żadnym wyznaniem.
§ 2
Fundacja ma osobowość prawną.
§ 3
Siedzibą Fundacji jest miasto Jelenia Góra.
§ 4
- Terenem działalności Fundacji jest obszar Rzeczpospolitej Polskiej ze szczególnym uwzględnieniem regionu Karkonoszy, przy czym w zakresie niezbędnym dla właściwego realizowania celów może ona prowadzić działalność także poza granicami Rzeczpospolitej Polskiej.
- Fundacja może dla celów współpracy z zagranicą posługiwać się tłumaczeniem nazwy w wybranych językach obcych.
- Fundacja może używać znaku graficznego Fundacji z napisem wskazującym jej nazwę.
- Właściwym Ministrem ze względu na cele Fundacji jest Minister Rodziny, Pracy i Polityki.
§ 5
Fundacja może ustanawiać odznaki, medale honorowe i przyznawać je wraz z innymi nagrodami i wyróżnieniami, osobom fizycznym i prawnym zasłużonym dla fundacji.
§ 6
Celami Fundacji są:
- aktywizacja, wsparcie i rozwój dzieci, młodzieży oraz osób starszych ze szczególnym uwzględnieniem tych, który są wykluczeni ze społeczeństwa ze względu na swój status społeczny i są w trudniej sytuacji materialnej
- działalność na rzecz integracji międzypokoleniowej
- kreowanie i wspieranie wolontariatu
- kreowanie otoczenia sprzyjającego realizacji celów Fundacji
§ 7
Fundacja realizuje swoje cele poprzez:
- organizowanie spotkań
- rozwijanie talentów i pasji
- współpracę z przedsiębiorcami
- współpracę z władzami samorządowymi, rządowymi i organizacjami pozarządowymi w zakresie wymienionym w celach działania Fundacji
- organizowanie akcji i kampanii społecznych oraz informacyjnych
- działalność charytatywną i wspieranie organizacji charytatywnych
- pomoc w usamodzielnianiu się młodzieży z domów dziecka po osiągnięciu pełnoletniości
- pozyskiwanie środków finansowych na działalność Fundacji poprzez granty, darowizny, programy unijne, wsparcie samorządowe, aukcje, zbiórki itp.
- inne działania wspierające działania Fundacji
- realizacje akcji wspierających świadomość w zakresie ochrony środowiska ze szczególnym uwzględnieniem czystości powietrza(działania antysmogowe)
- Edukacje na temat różnych kultur społeczeństwa otwartego, tolerancyjnego i wielokulturowego
- Wspieranie działalności artystycznej i kulturalnej
- Promowanie zrównoważonego rozwoju miast i wsi
- Działalność reklamowa obejmująca całą aktywność Fundacji oraz jej wizerunek i markę
§ 8
Dla osiągnięcia swych celów Fundacja może wspierać działalność innych osób i instytucji zbieżną z jej celami.
§ 9
Majątek Fundacji stanowi jej fundusz założycielski w kwocie 2.000 (twa tysiące) złotych oraz inne mienie nabyte przez Fundację w toku działania.
§ 10
Dochody Fundacji pochodzić mogą w szczególności z:
- darowizn, spadków, zapisów, sponsoringu,
- dotacji i subwencji oraz grantów,
- dochodów ze zbiórek i imprez publicznych,
- dochodów z majątku Fundacji,
- funduszy Unii Europejskiej.
§ 11
- dochody pochodzące z dotacji, subwencji, darowizn, spadków i zapisów mogą być użyte na realizację celów Fundacji tylko z poszanowaniem woli spadkobierców lub donatorów.
- W sprawach przyjęcia darowizn i dziedziczenia oświadczenia wymagane przepisami prawa składa Zarząd Fundacji.
- W przypadku powołania Fundacji do dziedziczenia jej zarząd składa oświadczenie o przyjęciu spadku z dobrodziejstwem inwentarza.
§ 12
Władzami Fundacji jest Zarząd Fundacji.
§ 13
- Zarząd Fundacji składa się z dwóch do pięciu członków, w chwili powołania Fundacji Fundatorzy pełnią funkcję Zarządu do czasu powołania jego członków.
- W chwili powołania Fundacji Piotr Karnia pełni funkcję Prezesa, a Mariusz Wierzchoń oraz Michał Ślemp Wiceprezesa.
- Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
- Prezes powołuje członków Zarządu.
§ 14
- Zarząd kieruje działalnością Fundacji i reprezentuje ją na zewnątrz.
- Do zadań Zarządu należy w szczególności:
- uchwalanie rocznych planów działania Fundacji oraz planów finansowych,
- uchwalanie regulaminów,
- sprawowanie zarządu majątkiem Fundacji,
- ustalanie wielkości zatrudnienia i wysokości środków na wynagrodzenia pracowników Fundacji,
- podejmowanie decyzji we wszelkich sprawach nie przekazanych do kompetencji innych organów,
- przyjmowanie darowizn, spadków i zapisów, subwencji i dotacji,
- występowanie z wnioskiem i wyrażanie zgody w sprawie zmian statutu Fundacji, połączenia z inną Fundacją oraz likwidacja Fundacji.
- Zarząd podejmuje decyzje na posiedzeniach w formie uchwał – zwykłą większością głosów jego członków obecnych na posiedzeniu Zarządu.
- O posiedzeniu muszą być powiadomieni wszyscy członkowie Zarządu.
- Zarząd może powoływać pełnomocników do kierowania wyodrębnioną sferą spraw należących do zadań Fundacji.
- Członkowie zarządu mogą być wynagradzani, co musi zostać określone w formie uchwały.
§ 15
- Oświadczenia woli w imieniu Fundacji, z zastrzeżeniem ust. 2, składają dwaj członkowie Zarządu działający łącznie.
- W sprawach dotyczących zatrudniania pracowników oraz w sprawach nie związanych z zaciąganiem zobowiązań majątkowych powyżej 5.000 (pięć tysięcy) złotych – oświadczenia woli w imieniu Fundacji może składać jednoosobowo Prezes Fundacji.
§ 16
Zmian w statucie Fundacji dokonuje Zarząd Fundacji. Zmiany statutu nie mogą dotyczyć celów dla realizacji, których Fundacja została ustanowiona i określonych w akcie założycielskim.
§ 17
- Fundacja może się połączyć z inną fundacją dla efektywnego realizowania swoich celów.
- Połączenie z inną fundacją nie może nastąpić, jeżeli w jego wyniku mógłby ulec istotnej zmianie cel Fundacji.
§ 18
W sprawach połączenia z inną Fundacją właściwy jest zarząd, przy czym jego decyzje zapadają w drodze jednomyślnej uchwały.
§ 19
Fundacja ulega likwidacji w razie osiągnięcia celów dla których została ustanowiona lub w razie wyczerpania się jej środków finansowych i majątku.
§ 20
Decyzję o likwidacji podejmuje Zarząd w drodze jednomyślnej uchwały.
§ 21
Środki finansowe i majątek pozostały po likwidacji Fundacji mogą zostać przeznaczone mocą uchwały.